Connecterra geselecteerd voor Microsoft ScaleUp Programma

Connecterra is met acht andere deelnemende startups geselecteerd voor deelname aan het Microsoft ScaleUp Programma.

Het Microsoft ScaleUp Programma is ontwikkeld om startups, die op het kantelpunt zijn beland voor opschaling, te ondersteunen. Het geeft het commitment aan dat Microsoft heeft om de startup-activiteiten uit te breiden met de promotie van kunstmatige intelligentie oplossingen die het potentieel hebben om innovaties in Nederland te stimuleren.

Microsoft gaat samenwerken met de deelnemende bedrijven wat betreft groeistrategieën de komende vier maanden. Dat gebeurt met ondersteuning van het technische team van Microsoft, via toegang tot klanten en vrije toegang tot het Azure cloudplatform. Deelnemers krijgen coaching op onderwerpen als onderhandelingen, prijsvorming, strategie, marketing, storytelling en ontwikkeling van talent. Door dit te doen, promoot Microsoft technologische vooruitgang, ondernemerschap en culturele verandering.

“Het ScaleUp programma van Microsoft in Nederland maakt het voor Nederlandse startups mogelijk om kunstmatige intelligentie oplossingen te bouwen in Azure, om te groeien en om te verbinden via ons ecosysteem. Deze oplossingen hebben de potentie om innovaties in Nederland te activeren. Wij geloven dat organisaties de kracht van deze kunstmatige intelligentie oplossingen kunnen benutten om meer te bereiken en om concurrentievoordelen te behalen.,” zegt Cara Antoine, Director of Marketing & Operations bij Microsoft Nederland.

Het ScaleUp programma van Microsoft

Het ScaleUp programma richt zich op volwassen startups, die in de late stadia zijn van hun uitbreidingsfase en die voldoende startkapitaal hebben. En die problemen oplossen in diverse industrieën en die de ontwikkeling van nieuwe technologieën zoals kunstmatige intelligentie, versnellen. Het doel van het programma is om deze bedrijven te ondersteunen in hun groei. In de loop van vier maanden, biedt Microsoft ScaleUp een combinatie van persoonlijke business coaching, online workshops en klantgerichte trainingssessies op het Microsoft cloud platform Azure.

IDA van Connecterra

IDA is de kunstmatige intelligentie assistent voor melkveehouders, die boeren helpt om ‘s werelds meest efficiënte bedrijven te runnen. Het verbetert de bedrijfsefficiëntie met meer dan 30 procent, doordat IDA het gedrag van melkkoeien en de dagelijks praktijk van melkveehouders leert. De inzichten die IDA geeft helpt boeren om actie te ondernemen en gefundereerde bedrijfsbeslissingen te nemen.

Het persbericht van Microsoft is hier te lezen.